Az angol nyelv tanításában többféle módszert használtak az elmúlt évtizedek során. Van, amelyik a nyelvtanra koncentrált, van amelyik teljesen kizárta azt. Mindegyiknek fontos részei vannak, amelyiket a mai napig használnak a nyelvtanárok. Az egyik legfőbb nézet a kommunikációs szemlélet, ami a nyelvtan kizárólagos tanítása helyett a kommunikációs feladatokra helyezte a hangsúlyt.
A kommunikációs nyelvtanításnak fontos szerepe van a nyelvtanítási módszerek történetében, és bebizonyította, hogy maga a nyelvtani pontosság nem elég a kommunikációhoz, vagyis a kommunikációs képességet kell leginkább fejleszteni. Viszont a nyelvtant se lehet kizárni, mivel a nyelvtani pontosság része a kommunikációs képességnek, és minél helyesebben fejezzük ki magunkat,annál jobban álljuk meg a helyünket például a munkahelyünkön egy esetleges üzleti levelezés során,vagy akár egy szállás foglalásnál is annál kevesebb félreértés adódhat.
Tehát a kommunikációs feladatok (szerepjáték, párbeszédek) gyakorlása minden korosztály számára fontosak, azonban a legfontosabbak a felnőtteknek és a tinédzsereknek. A gyerekeknek viszont inkább játékos feladatokra van szüksége. Ők még gyorsan tanulnak, hiszen még más az agyműködésük, olyan mint egy szivacs, míg a felnőtteknél az angol tanulás egy intellektuális folyamat. A felnőttek már az anyanyelvük alapján gondolkodnak, ami nehezebbé teszi számukra az angol nyelv elsajátítását.
Mi a legjobb módszer az angol nyelv tanítására és tanulására? Nincs ilyen, hiszen minden diák más. Viszont a fent említett kommunikációs szemléletnek volt a legnagyobb hatása az idegen nyelv oktatására, hiszen az angol nyelv tanításának a célja az, hogy biztosítsuk, hogy a diákok képesek legyenek az angol nyelvű kommunikációra használva az adott szinten szükséges nyelvtani szerkezeteket.
Ezt a szemléletet követem az angol óráimon, és nagy hangsúlyt fektetek a beszédgyakorlásra főleg a szituációs feladatok, valamint egyéb speaking és listening feladatok során.